Komplett tar en Amazon

Komplett har åpnet døren for andre nettbutikker, som nå kan selge sine produkter side om side med Kompletts egne kategorier til nettbutikkens 650.000 kunder.

#205

Anton Hagberg, direktør for Komplett Marketplace Foto: Morten Rakke/Komplett

Publisert 14.07.17

Komplett tar nå skrittet for å bli Nordens ledende markedsplass, som innebærer at de tilbyr sin plattform til andre netthandlere i de nordiske landene. Nylig ble Komplett Marketplace lansert og etter en uke er over 10 000 nye produkter på plass i butikken.

I første omgang åpnes det for partnere med produkter i nærliggende kategorier som Komplett har i dag.

- Elektroimportøren, Elefun og Babybanden er de første partnerne som er med, men Komplett har en ambisjon om å tegne 100 partneravtaler før årsskiftet. Vi har allerede signert 25 partneravtaler, sier Anton Hagberg, direktør for Komplett Marketplace.

Kommunikasjonsdirektør Ingebjørg Tollnes tror mange ønsker å handle lokalt, med alle de fordeler og tryggheten det innebærer.

- Konkurransen fra de store internasjonale aktørene er nok større enn mange er klar over, og vi ser at enkelte av disse har kastet blikket sitt på Norden, sier Tollnes

Komplett har jobbet i flere år med å utvikle plattformen, og for første gang får selskapet nå testet denne for et bredere publikum.

- I sommer skal vi sikre at kundeopplevelsen fungerer godt, før vi åpner døren for et større antall partnere innen mange produktområder som skal selge sine varer side om side med Kompletts egne kategorier, forteller Anton Hagberg.