Årsmøte 2016

Lars Erik Torjussen (Noroff Education) og Øyvind Riiber Boye (Nymo) ble gjenvalgt som leder og nestleder i styret til NHO Agder tirsdag.

Styreleder Lars Erik Torjussen og regiondirektør Siri Mathiesen takker Eva Moi Skøie og Sidsel Pettersen for mange års tjeneste som styremedlemmer i NHO Agder.

Publisert 27.04.16

Agder

I tillegg ble Toril Bøhler (Trygg Hjemme), Sigrid Hansen-Tangen (Saint Gobain) og Per Helge Gumpen (Gumpens Auto) valgt som nye styremedlemmer og Heine Østby (3B Fibreglass) og Lisbeth Holen (Adecco) valgt som varamedlemmer. Jon Syrtveit (Kruse Smith) fortsetter som styremedlem og Kristin Wallevik (Agderforskning) og Håvard Solum (Scandic Kristiansand Bystranda) fortsetter som varamedlemmer.

Eva Moi Skøie (Majas salonger), Sidsel Pettersen (Innoventi), Roald Yttervik (Brødrene Jacobsen) og Jorunn Gislefoss (GE Healthcare) ble takket for flere års tjeneste som styremedlemmer.

Regiondirektør Siri Mathiesen presenterte årsberetningen for 2015 som viser en økning i antall medlemmer og et omstillingsår preget av stor aktivitet og økt medlemsbesøk.

Etter årsmøtet, presenterte NHOs Kristin Diserud Mildal pensjonsreformen og utfordringer knyttet til det. Norsk Industris Knut Sunde ga deltakerne innblikk i lønnsforhandlinger samt utfordringer og muligheter for norsk næringsliv i de kommende årene. NHO Innlandets regiondirektør Åge Skinstad holdte et inspirerende foredrag og delte sin erfaring som landslagstrener for langrenn med forsamlingen. Samarbeid, klare målsetting og hardt arbeid er hemmeligheten for suksess.

Tradisjon tro, ble det faglige programmet avsluttet med en torskemiddag, denne gangen på Klubben Selskapslokaler.