Presentasjon av Natali Haugland

Natali ser at hennes kulturelle bakgrunn fra Israel har gitt henne et ekstra gir som er verdifullt for en markedsfører. Natali deltar på Global Future Hordaland kull II.

Publisert 11.03.14

Hordaland, Global Future

 

Navn Natali Haugland 

Fødselsår 1985

Linkedinprofil: www.linkedin.com/in/natalihaugland

E-mail natali@natali.no 

Opprinnelsesland Israel/Norge 

Språk Norsk, hebraisk, engelsk, tysk

Utdannelse Markedsøkonom – Bachelor i markedskommunikasjon fra BI

Jobb nå Selger hos Itslearning

 

Karriereplaner

 - Jeg har god bredde fra digital markedsføring, og ønsker å utdype meg i målbar markedsføring. Det at markedsføringsfaget blir stadig mer teknisk og resultatoppnåelsen blir synligere, motiverer meg. Jeg ønsker en jobb der jeg kan bidra til bedrifters bunnlinje, og styrke gjennomslagskraften til deres kampanjer. 

 

Kompetanse/bakgrunn/erfaring

Jeg er først og fremst en markedsfører, men har også erfaring med salg. I tillegg til min nåværende stilling som selger hos itslearning, har jeg jobbet med flere områder innen digital markedsføring, som blogging, landingssider, DM, SEO og kampanjeplanlegging. 

        Hvorfor søkte du Global Future?

  • -Det har alltid vært viktig for meg å kunne påvirke min egen fremtid. Da jeg leste annonsen om Global Future og de ordningene programmet tilbyr deltagerne, ble det presentert flere verktøy som jeg mente var nødvendige for å styre min karriere i større grad. Når arbeidsgivere velger nye medarbeidere, kan noen se utfordringer med kandidater fra en fremmed kultur. Jeg ønsker å vise at det er heller en fordel enn en ulempe ved å ansette flerkulturelt. Ved å delta i Global Future føler jeg at jeg har fått mer tyngde og større troverdighet som en ambisiøs kandidat. 

        Hvilke forventninger har du til Global Future?

  • -Retorikkurset og mentorordningen er noen av de tiltakene jeg allerede har fått et stort utbytte av. På retorikkurset har jeg lært å strukturere tankene mine, slik at budskapet blir bedre kommunisert. I tillegg har jeg tilegnet meg verktøy for å få mitt publikum til å huske det jeg kommuniserer. Mentorordningen er uvurderlig. Jeg har fått en flink mentor som utfordrer meg og stiller kritiske spørsmål på en side - og heier på meg og tror på mine valg og initiativ på en annen side. Det å ha en erfaren leder å referere til gir meg et mer balansert bilde av hvordan norske ledere tenker, og hvordan norske bedrifter fungerer. 

        Hvordan er det å komme inn i det  norske arbeidsmarkedet?

  • -Jeg flyttet til Norge som 17-åring. Det betyr at jeg manglet det nettverket de fleste nordmenn allerede har etablert. Jeg forstod tidlig at jeg var min egen lykkes smed, og at jeg måtte ta initiativ for å utbrede kontaktnettverket, bli kjent med kulturen og integrere meg. Heldigvis er språk noe som kommer ganske lett for meg, og dette hjalp på. Spesielt i de siste årene har jeg funnet ut av hvordan min flerkulturellhet kan brukes som en styrke. For eksempel, er jeg som en israeler litt utålmodig og liker at det er fremgang i planer og prosesser. Det er her min egen medbrakte kultur kan bidra til den norske kulturen.