Slik blir du en vinner i en grønn økonomi

Årskonferanse 2017: Ny rapport viser seks steg til hvordan bedrifter kan vokse og øke lønnsomheten i en grønn økonomi. Bærekraft er avgjørende for bedriftenes konkurransekraft.

Publisert 01.03.17

Vestlandet, Årskonferansen 2017

Klima handler ikke lenger bare om image. Bærekraft gir nå forretningsmuligheter, og er avgjørende for bedriftenes konkurransekraft. Det er konklusjonen i en ny rapport fra BCG om grønt lederskap.  Dette blir et viktig tema på vår årskonferanse 30.mars i Bergen.

Mens bedriftenes tilnærming til bærekraft tidligere har handlet mest om å følge reglene og unngå negative konsekvenser, ser flere og flere nå fordeler av grønn effektivisering og grønn vekst.

Suksessfulle bedrifter har to kilder til grønne forretningsmuligheter:

  • Effektivisering:     
    Energieffektivisering gir umiddelbare resultater på bunnlinjen. I tillegg  ser mange muligheter i å bruke avfall og utslipp som ressurser.

  • Vekst:     
    Grønn innovasjon som utvikler nye produkter eller tjenester til grønne  næringer og gir tilgang til – eller skaper nye markeder.

Velkommnen til årskonferansen "Made in Norway"
Torsdag 30. mars 2017
På Radisson Blu Royal Bergen på Bryggen fra kl. 09:30

Meld deg på i dag