Morgenkaffe med praktiske tips om bruk av sosiale medier (Lillehammer)

Hvordan fange kundenes oppmerksomhet gjennom sosiale medier og egen nettside?

Morgenkaffe Fotograf: NHO

En til to sekunder er tiden du har til å få dine kunder til å stoppe å scrolle på facebook. Deretter bruker de i snitt tre sekunder på å vurdere å gjøre en handling. Hvordan kan du få frem verdien av det du vil nå ut med på så kort tid? Dagens tema passer for deg som:

  • Har ansvar for sosiale medier
  • Har markedsansvar
  • Lager innhold til bedriftens nettside
  • Har ansvar for bedriftens digitale strategi

Facebook

  • Tips og trender om hvordan få video, artikler og bilder til å fly.
  • Eksempler på hvordan vinkle innlegg smartere.
  • Kort introduksjon til annonsering.
  • Kort om hvordan bruke innsikt på facebook til analyse.
  • Case fra bedrift på Innlandet (10 minutter)

Søkemotoroptimalisering (SEO) i praksis. Kjennetegn ved innhold som kommer høyt i søk.

  • Slik lager du gode titler.
  • Eksempler på når vi lykkes og ikke lykkes med digitalt innhold.
  • Det er satt av tid til spørsmål og diskusjon der vi kan lære av hverandres erfaringer.

Innleder er Bjørnar Eidsmo, digital rådgiver i NHO. Han jobber til daglig med optimalisering av budskap, video, tekst og bilder for nettsider, sosiale medier, søk og nyhetsbrev. Vi møter også en bedrift som forteller hva de har oppnådd gjennom sosiale medier og nettside.

Velkommen til et møte med faglig påfyll og mulighet for nettverksbygging!