Andre dag av medlemsturneen: Valdresregionen!

Valdresregionen i Oppland er dagens bestemmelsessted. En av bedriftene er Merket i Tisleidalen.

Daglig leder, Gunn Pedersen i Merket.

Daglig leder, Gunn Pedersen i Merket.

Publisert 26.04.16

Innlandet

Merket er først og fremst et aktivitets sted med overnatting. Merket er organisert som et aksjeselskap der Norges Røde Kors er hovedaksjonær og eier. Visjon er «Grenseløs Glede» for alle, uansett. Aktivitetsbedriften har fokus på aktiviteter ute i naturen, både sommer og vinter. Med drøye 600 mål stor eiendom innbyr det til et mangfold av ulike aktiviteter både til lands og til vanns.

Bredt aktivitetstilbud

Gjestene kommer som oftest i større eller mindre grupper, og ønsker seg alt fra ski-, eller sykkelsamlinger, via konfirmasjonsforberedelser, skoleavslutninger eller andre ungdomsaktiviteter, til tilrettelagte leire for funksjonshemmede eller danseweekender for spreke pensjonister. 

-Vår filosofi er at aktive dager med god mat etterfulgt av en god natts søvn, er den ultimate ferieopplevelsen. Hos oss bestreber vi minst mulig TV, nett,- og mobilbruk, og satser på fellesskap, sosialt samvær og hygge, sier daglig leder Gunn Pedersen. 

-Vi ønsker å oppleves som ekte

Alle grupper som besøker Merket har en eller annen form for organisert aktivitet, enten det er en liten rebusløype på tunet, eller et større teambuildingsarrangement som går over flere dager. 

-Vi har to aktivitetsledere med assistenter som jobber kontinuerlig med planlegging og gjennomføring av aktiviteter på alle nivåer ut fra gjestenes ønsker. Vi er opptatt av at det vi gjør skal være ekte fra aktivitetsopplevelsen til gjestfriheten i resepsjonen. Den ekte opplevelsen skal gå som en rød tråd gjennom oppholdet, sier Pedersen.

Setter pris på NHO

Pedersen er tydelig på hvorfor de er NHO medlem.

-Vi setter stor pris på innkjøpsordningen med tilhørende rabatter og bonuser. Vi kunne ikke oppnådd dette på egenhånd som liten aktør, sier hun.

Hva vil du få ut av NHOs besøk?

-Vi ønsker at NHO kan bistå med å sikre mangfoldet blant overnattingsbedriftene, slik at markedet ikke blir helt «kjede-dominert». Vi trenger de mindre, særegne hotellene. For de ansatte er det viktig å få vise frem bedriften sin som de er så stolte av. Å få besøk fra NHO er en dag i solen, avslutter Pedersen med et smil.

50 bedrifter på 5 dager