Månedens bedrift

Milepelen AS er et vertshus som ligger idyllisk til ved siden av Sandsåas utløp i Storsjøen i Nord-Odal. Bedriften satser på lokale mattradisjoner og er et samlingspunkt for innbyggerne i kommunen.

Daglig leder, Rita F. Nesset, er fornøyd med medarbeiderne og lærlingene de har hatt. F.v. daglig leder Rita F. Nesset, servitør Hanne Sandmo og kokkelærling Rebecca Stenshagen. Foto: Linn Alicia Slora Kristiansen.

Rita F. Nesset (daglig leder), Hanne Sandmo (servitør), Rebecca Stenshagen (kokke-lærling).

Publisert 30.04.15

Innlandet

Tradisjonsrik lokalmat

Rita Nesset er daglig leder i Milepelen. Hun er fornøyd med bedriften og konseptet de har utviklet. Milepelen satser på hjemmelaget mat med forankring i lokale mattradisjoner. En tradisjonsrik matrett i Nord-Odal er Pannerusk. Retten lages av rå poteter som rives og blandes i mel, salt og pepper før den stekes og serveres med flesk og tyttebær. Denne retten er populær, i likhet med flesk og duppe og diverse fiskeretter, opplyser Nesset.

- Det er gledelig for oss at gjestene er fornøyd med det vi serverer. Vi ser at folk kommer hit for å spise hjemmelaget mat som de ikke har tid til å lage i en hektisk hverdag, sier hun.

Månedens bedrift

Lærlingene bidrar til at vi fornyer oss
l

Dyktige medspillere

Nesset forteller at medlemmene i Sanitetsforeningen har stor tilknytning til vertshuset, og at de har bidratt med frivillig arbeid. I tillegg har vertshuset serviceinnstilte og fleksible medarbeidere.

- Personalet vårt er svært dyktige og de jobber for å gi kundene gode opplevelser, sier hun.

Milepelen har hatt tre lærlinger, hvor to av lærlingene har fått fast stilling på vertshuset i dag. På nåværende tidspunkt har de en kokkelærling. Nesset er fornøyd med lærlingenes innsats og forteller at det er moro å se når lærlingene blir trygge i rollen sin og tør å ta ansvar.

- Jeg trives med lærlingene, og synes det er flott at de bidrar til at vi fornyer oss. Det er inspirerende med yngre personal som har nye ideer og andre måter å tenke på, sier hun. 

Valgte yrkesfag, ble eneste jenta blant gutta

Merverdi med NHO

Medlemskapet i NHO gir oss merverdi

Milepelen har vært medlem i NHO-familien siden oppstarten i 2001.

- Medlemskapet i NHO gir oss merverdi.

Utenom å få hjelp av advokatene ved arbeidsrelaterte spørsmål, er forsikringene og innkjøpsordningen noe Nesset trekker frem.

 - Vi har gode priser og avtaler via NHO forsikring, og bonusene via innkjøpsordningen er nyttige for oss. Medlemskapet i NHO gir oss merverdi, avslutter Nesset.

Kontakt oss

Linn Alicia Slora Kristiansen

Rådgiver

lask@nho.no
Mobil
41231669