Prisvinnende smaker fra Innlandet

Vi er omringet av delikatesser fra hele Norge, og leverandører fra Innlandet er godt representert. Mangfoldet er stort i innkjøpskjeden som er en av NHOs beste medlemsfordeler.

#205

Norturas ansatte viser stolt frem produktene de kan levere gjennom NHOs Innkjøpskjede, som er en medlemsfordel for alle medlemmer i NHO. Fotograf: Ingvild Bergersen

Publisert 23.05.17

Innlandet

- Det beste med å være her er jo å få snakket med kundene. Her får vi tilbakemelding på våre smaker og våre leveranser, slik at vi kan bli enda bedre!. 

Det var kommentaren fra Norturas ansatte som gledelig delte ut nydelige smaksprøver under mandagens og tirsdagens smaksmesse. Messen var en del av NHO Reiselivs årskonferanse. 

På messen får leverandører i NHO Reiselivs Innkjøpskjede møte eksisterende og potensielle kunder. Samtidig får medlemmer i NHO lære mer om Innkjøpskjeden, som er en gunstig medlemsfordel, tilgjengelig for alle medlemsbedrifter i NHO. - Det er en gunstig ordning for innkjøp innenfor kategoriene mat, drikke, non-food og tjenester, som gir flere av våre medlemmer årlige besparelser på flere hundre tusen kroner, forklarer Evy Sunde i NHO Reiseliv. 

Les: Lygnasæter sparer flere hundre tusen kroner på NHOs innkjøpsordning

Grillstad fra Brumunddal var også til stede og viste frem noen av sine siste produkter.  Fotograf: Ingvild Bergersen

#205

På messen fikk vi også smake flere lokale delikatesser. Blant favorittene var Norturas prisvinnende skinke lagd av gris fra Stange og Nes. Skinken som er foredlet på Rudshøgda i hele 24 måneder har vunnet en smakstest gjort av kokkelandslaget. 

Skinken av svin fra Stange og Nes har vunnet kokkelandslagets smakstest. Fotograf: Ingvild Bergersen

#205

Reduserer matsvinn med ny app

I år fokuserer NHO Reiseliv på "grønt" reiseliv og fokus på matsvinn er derfor stort. Derfor var det naturligvis sørget for at matrestene ble utnyttet, blant annet ved hjelp av appen "Too Good to Go", hvor alle restene ble lagt ut for salg på slutten av dagen. 

Les mer om appen og andre "grønne" løsninger fra NHO Reiselivs årskonferanse her