Kan printe verden rundt

Gelato manifesterer posisjonen som den eneste globale printløsningen basert på skytjenester.

Henrik Müller-Hansen, CEO Gelato

Henrik Müller-Hansen, CEO Gelato Fotograf: Gelato Group

Publisert 02.05.17

Oslo og Akershus

Selskapet sendte før helgen ut en pressemelding der  ny virksomhet i Brasil, Russland, India og Kina (BRICs) var i fokus. Gelato utvidet med dette sin globale rekkevidde fra en til fem milliarder mennesker. Selskapet har fått mange flere kunder i løpet av et sterkt første kvartal i 2017, inkludert Lufthansa Cargo, BMW og Sapa. Gelato fortsetter med betydelige investeringer i global ekspansjon og vekst i 2017.

-Vi er allerede tilstede i USA, Canada, Europa, Singapore, Chile og Australia, men utvidelsen til BRIC-landene bidrar til at våre globale kunder får tilgang til en raskere, øko-vennlig og mye mer effektiv utskriftsløsning, sier Henrik. Müller-Hansen, CEO i Gelato.

Det globale trykkeriet som ble bygget av Gelato gjør at den voksende kundebasen til internasjonale selskaper nå kan skrive ut mer effektivt og bærekraftig.

Gelato har lagt til mer enn 70 high-end printere til nettverket i år. Dette er utstyr verdt rundt 100 millioner euro - men bedriften eier fortsatt ikke en eneste skriver.

-Kombinasjonen av digital styring av utskriftsfiler med et globalt nettverk av profesjonelle trykkerier og ledende lokale fraktleverandører, er kjernen i å muliggjøre mer kostnadseffektiv og bærekraftig utskrift. Kutting av transportavstander og overflødig utskrift for globale merkevarer vil fortsatt være nøkkeldriveren for veksten framover, avslutter Henrik Müller-Hansen.

Les mer om Gelato her