Støtvig Hotel er årets første månedens bedrift

I 2013 åpnet Støtvig Hotel i Larkollen dørene. Etter det har de fått en rekke utmerkelser. Nå er hotellet også blitt NHO Østfolds månedens bedrift for januar 2018.

#205

Regiondirektør Roald Gulbrandsen med ledergruppen på Støtvig Hotel. Kilde: Moss Avis

Publisert 16.01.18

Østfold

- Dette var veldig hyggelig. Det er et kvalitetsstempel og en anerkjennelse av den jobben vi gjør, sier hotelldirektør Laila Aarstrand.

Regiondirektør i NHO Østfold, Roald Gulbrandsen overrakk diplom som månedens bedrift, og har mye positivt å si om bedriften.

- Støtvig Hotel er en topp lokal bedrift som tar samfunnsansvar og bidrar med masse positivt i regionen. Hotellet bidrar til lokal verdiskapning både i form av ansettelser og økt turisme til området. Man er genuint interessert i å fremme lokal mat og regional identitet. Dette hotellet er ikke opptatt av at ting skal være som det alltid har vært. Mitt generelle inntrykk er at hotellet er preget av kontinuerlig rastløshet for forbedringer, sier Gulbrandsen.

Vi vektlegger også at hotellet driver en seriøs virksomhet hvor spillereglene i arbeidslivet blir fulgt.

- I tillegg er man på dette hotellet genuint opptatt av inkludering og av yrkesfag. Mange som ellers ville ha falt utenfor arbeidslivet, har fått sin sjanse her blant annet via Ringer-i-Vannet, sier Gulbrandsen som understreker at dette også er områder som er blitt prioritert i regjeringens Jeløya-erklæring.

Støtvig Hotel har helt siden åpningen i 2013 hatt en formidabel utvikling. Bedriften nå kan skilte med hele 93 fast ansatte, en tredobling siden oppstarten. 27 nasjoner er representert i staben hvor det også er gitt plass for sju lærlinger innen kjøkken, servering og resepsjonstjenester. Og suksessfaktoren?

– Det er steinhard jobbing. Vi jobber markedsrettet absolutt hele tiden. Det betyr at vi ikke har sesongvariasjoner. Aktiviteten er like stor midt på vinteren som på sommeren. Det betyr igjen at vi opererer med en fast stab gjennom hele året, sier Laila Aarstrand og viser til at hotellets egne ansatte er hotellets beste ambassadører.

Så skal også alle ansatte ha bodd på hotellet for virkelig å ha kjent på hvordan det er å være gjest. Den eneste tiden på året hvor hotellet ikke er tilgjengelig, er en uke i romjulen. Da skal de ansatte ha fri for seg og sine familier samtidig som hotellet da benytter anledningen til nødvendige oppgraderinger.

Kilde: Moss Avis