Thon Hotel Lofoten vinner av Nordnorsk markedsføringspris

Helt siden starten har Erik Taraldsen og Thon Hotel Lofoten samarbeidet med lokale opplevelsesbedrifter og matprodusenter. Resultatet er vekst i det lokale reiselivsmarkedet, og vekst i den samlede verdiskapingen på reisemålet. Fremtidens reiseliv må være bærekraftig. Det er derfor ikke tilfeldig at vinneren har valgt å bruke havet til energiforsyning, og at lokale matprodusenter leverer råvarer til restauranten.

personer

Reiseliv- og næringsminister, Monica Mæland deler ut prisen til Thon Hotel Lofoten. Fotograf: Reiseliv i Nord

Publisert 04.01.17

NHO Arktis

Nordnorsk Markedsføringspris 2017 ble delt ut av næringsminister Monica Mæland under Nord i Sør-konferansen i Oslo i dag. – Som Næringsminister, og reiselivsminister, er det en spesiell glede for meg å dele ut Nordnorsk markedsføringspris 2017, sa hun, og fortsatte: – Tidligere var reiselivsnæringa i Nord-Norge preget av høy- og lavsesong. Når vintermørket senket seg over Nord-Norge, betød det en stille sesong for reiselivsnæringa. Men det var før. Nå ser vi at også polarnetter og nordlys drar stadig flere til den nordlige landsdelen.

Årets vinner av Nordnorsk Markedsføringspris har store ambisjoner for sin reiselivsbedrift og for nordnorsk reiseliv. Thon Hotel Lofoten er plassert i hjertet av et av landsdelens viktigste reisemål. Sammen med eierne av bedriften har han få år klart å skape et fyrtårn i nordnorsk reiseliv. –

Vinneren vet at suksess skapes gjennom god planlegging, masse engasjement og det å kunne tilby spennende opplevelser. Alt med gjesten i sentrum. Sammen med lokalsamfunnet og andre reiselivsbedrifter har vinneren lagt til rette for opplevelser, mat og transport på nye og spennende måter og høye krav til kvalitet. Thon Hotel Lofoten har vist kreativitet, profesjonalitet og evne til å bygge bedriftskultur. Det har gitt et naturlig resultat – fornøyde gjester.

Helt siden starten har Erik Taraldsen og Thon Hotel Lofoten samarbeidet med lokale opplevelsesbedrifter og matprodusenter. Resultatet er vekst i det lokale reiselivsmarkedet, og vekst i den samlede verdiskapingen på reisemålet. Fremtidens reiseliv må være bærekraftig. Det er derfor ikke tilfeldig at vinneren har valgt å bruke havet til energiforsyning, og at lokale matprodusenter leverer råvarer til restauranten.

Med Lofoten som arena og tema har vår vinner brukt sitt talent og sitt engasjement til å markedsføre Nord-Norge. Erik Taraldsens innsats har bidratt til å styrke Lofotens profil langt utenfor Norges grenser!

Nordnorsk Markedsføringspris for 2017 går velfortjent til direktør Erik Taraldsen og Thon Lofoten Hotell.

Erik Taraldsen takker rørt for prisen:

Ved en feil havnet jeg i Lofoten, fordi jeg trodde at alt skjedde i Oslo. Jeg er takknemlig for at Olav Thon har investert i Lofoten, og at Morten Thorvaldsen har gitt oss frihet til å satse. Det å få lov å være direktør på et slikt hotell, er helt fantastisk, sa en tydelig rørt direktør Erik Taraldsen under prisutdelingen.