Radisson-hotell fikk Ringer i vannet-diplom

Direktør Olav Brommeland og staben omtales som både "fargeblinde" og "grenseløse". Nå har hotellet fått pris for inkludering.

Hotelldirektør Olav Brommeland og HR-manager An Nguyen ved Radisson Blu Alna i Oslo

Hotelldirektør Olav Brommeland og HR-manager An Nguyen ble nylig hedret med Ringer i Vannet-diplom og blomst.

Publisert 04.12.14

Arbeidslivspolitikk

Nylig ble Radisson Blu/Park inn på Alna hedret med Ringer i Vannet-diplom.

På det nye hotellet har flere med hull i CV-en fått sjansen til å prøve seg i jobb, og noen har blitt fast ansatt. I tett samarbeid med en av NHOs attføringsbedrifter, Karea, har de funnet fram til ansatte som passer inn akkurat hos Radisson.

For dette ble direktør Olav Brommeland og hans HR-manager, An Nguyen, nylig hedret med diplom og blomst.

- Alfa og omega å ha en jobb

Utmerket samarbeid
- Vi er strålende fornøyd med de ansatte vi har fått, med det utmerkede samarbeidet med Karea og med Ringer i Vannet-prosjektet, sier Olav Brommeland.

Ringer i Vannet-prosjektet handler om inkluderingsvillige arbeidsgivere som trenger arbeidskraft.

- De hjelper folk til å finne sin kompetanse, og det er trygg måte å ansette folk på. Ved annen rekruttering får man ikke samme mulighet.

Brommeland forteller at de har tatt inn sju personer i samarbeid med Karea siden i år - og at alle de syv fungerer tilfredsstillende.

- Det er en suksess, mener Brommeland.

"Fargeblind" stab
Brommeland og hans stab blir omtalt som både "fargeblinde" og "grenseløse". De jobber etter slagordet "Adding color to Alna".

- De ser folks sterke sider og utviklingsmuligheter uavhengig av etnisitet, religion, kjønn, alder, klesdrakt, livssyn, handicap eller hull i CVen, sier Ingunn Blauenfeldt Christiansen, prosjektleder i Ringer i Vannet i NHO Oslo/Akershus.

Og bedriften gjør det ikke fordi det er politisk korrekt, men fordi de vet at de trenger alle typer mennesker i sin bedrift.