– Den beste oppfølgingen jeg har hatt

I vinter ble det store skader på Stalheim hotel. Kort tid før hadde de skiftet til NHO Forsikring, og det er direktøren glad for.

Stalheim hotel. Foto: Snorre Aske

Publisert 09.07.15

Flere meter høy snø smeltet og frøys, for å så smelte og fryse igjen, på taket av Stalheim hotel i vinter. Til slutt ble snøen så tung at den brøt seg ned gjennom taket. Trolig var det flere tonn med is som havnet i resepsjonen og i området rundt.

Skiftet forsikring

Da var hotelldirektøren glad de hadde en god forsikring. Et halvt år tidligere tegnet de forsikring gjennom NHO Forsikring.

 – Jeg er meget fornøyd med hvordan behandlingen fra NHO har vært under hele skadeprosessen. Takstmannen fungerte også bra, og oppfølging fra NHO Forsikring er den beste jeg har hatt fra noen forsikringsselskap vi har vært knyttet til i de siste tiår, sier Ingrid Tønneberg, direktør ved Stalheim hotel.

Rask ekspedert

Skadene ble taksert til 1 million kroner, og saken ble raskt ekspedert av forsikringsselskapet.

–  Jeg ringte forsikringsselskapet og fortalte at vi nå hadde lagt ut hele summen, og at det derfor ble litt smalhans ettersom vi da, som alltid, hadde hatt stengt hele vinteren. Neste dag satte forsikringsselskapet over pengene selv om jeg sa vi ikke ble ferdig med utbedringene før til høsten. Det var kjempeflott.

Stor kontrakt

 – Hvordan vil du si denne erfaringen er sammenlignet med dine opplevelser av tidligere forsikringsselskap?

– Det er en stor kontrast til erfaringen vi hadde med et annet forsikringsselskap etter stormen Dagmar i 2012. Da fikk vi skader taksert til 100 000 kroner, men fortsatt har vi ikke mottatt penger.