Markedsansvarlig

NHO søker en resultatorientert og operativ ansvarlig for markedsarbeidet, spesielt rettet mot medlemskommunikasjon og digital medlemsreise.

Vi opplever en god medlemstilslutning, og har store vekstambisjoner. Derfor søker vi etter en ambisiøs og operativ markedsansvarlig som kan lede arbeidet med å skape synlighet i relevante kanaler, forsterke NHOs markedsposisjon og sikre flere og mer fornøyde medlemmer. NHO er offensivt i endring og søker kontinuerlig og aktivt å bistå våre medlemmer enda bedre. Dette innebærer at vi stadig utforsker nye, digitale muligheter, hvor digital kommunikasjon og markedsføring er et av områdene vi ønsker å satse på og bygge videre fremover.

Du vil få ansvaret for å definere og gjennomføre markedsføring- og medlemskommunikasjonsplaner i henhold til NHOs forretningsstrategi, salg og vekstmål. Du vil få en spennende og sentral rolle i organisasjonen, og jobber tett med våre kommersielle og strategiske avdelinger for å sørge for at vi blir mer synlige og relevante hos våre eksisterende og fremtidige medlemmer. 

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Utarbeide og implementere markeds- og medlemskommunikasjonsstrategi gjennom å identifisere relevante kanaler, definere målgrupper og sette relevante mål
  • Planlegge og koordinere markeds- og medlems-aktiviteter med våre regioner, landsforeninger og samarbeidspartnere
  • Produsere relevant innhold i alle våre digitale kanaler
  • Lede arbeidet med å forbedre medlemsreisen for små og store bedrifter,
  • Jobbe tett med NHOs ulike produktteam, og våre fagavdelinger
  • Følge opp, og administrere reklame- og mediebyråer, samt andre leverandører og samarbeidspartnere
  • System og prosjekteier for relevante områder
  • Budsjett og resultatansvar
  • Utforske og ta i bruk andre former for kommunikasjon

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Faglig engasjert og oppdatert på trender og digitale løsninger innenfor medlemskommunikasjon
  • God kjennskap til teknologi og bruk av data i markeds- og kommunikasjonsarbeidet
  • God forretningsforståelse og kommersielt anlagt
  • Er en god nettverks- og relasjonsbygger
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Strukturert og prosessdrevet
  • Har en høy gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
  • Ambisiøs og selvgående
  • Strategisk og analytisk
  • Fleksibel, sympatisk og lojal

Utdanning og erfaring:

  • Relevant høyere utdanning
  • Minimum 5 års relevant B2B arbeidserfaring fra markedskommunikasjon med store kunde/medlems-masser
  • Erfaring med å lede større digitale markeds- og kommunikasjonsprosesser og/eller prosjekter.
  • God kjennskap til, og kunnskap om, digitale markedsføringskanaler og verktøy for effektmåling

Har du spørsmål til stillingen må du gjerne kontakte avdelingsdirektør medlem, salg og verving Simon Justnes, tlf. 958 45 522/simon.justnes@nho.no

Søknadsfrist. 19. august.

Søk her!