NHO

Innhold

NHO Arktis gratulerer vinneren av Nordnorsk markedsføringspris

Nyhet, NHO Arktis

Publisert

#205

Fra venstre: Mariell Hagen i XXL Lofoten, vinner Henriette Eilsertsen, styreleder i Nord-Norsk Reiseliv Arne Kjell Nyheim og Inger-Helèn Hjemvoll. Foto: NHO Reiseliv

Årets prisvinner hadde en ide som for 15 år siden ble til en visjon om å skape helårsturisme til sin destinasjon Alta ved å utfordre vedtatte sannheter og rådende logikk i reiselivsbransjen hun var en del av. Vi gratulerer Henriette Bismo Eilertsen med "Vintercruise" fra Alta med 2019 markedsføringspris.

Om prisen

Prisen utdeles av NHO Reiseliv Regionforening Nord-Norge og skal gå til en person, bedrift eller en organisasjon som har: 

  • betydd mye for markedsføringen av Nord-Norge
  • vært en sterk bidragsyter til å markedsføre Nord-Norge i inn- og utland sett i et reiselivsperspektiv
  • hatt en positiv innflytelse og påvirkning i utviklingen av landsdelen
  • vært en positiv ambassadør for Nord-Norge

Styrker Nord-Norge

 Konseptet «Vintercruise» har satt Nord-Norge på verdenskartet for en spennende og krevende målgruppe, og vinneren har også bidratt til å sette dagorden for en mer bærekraftig utvikling av cruisevirksomheten i nord.

Bærekraftig helårsturisme er i dag en målsetting for de fleste reiselivsvirksomheter og destinasjoner i Nord-Norge. Dette er en ambisjon som krever lokale visjoner, evne til regional samhandling og målrettet innsats på mange områder.

Hvis en legger til kunnskap om internasjonale markeder, kundesegmenter, produktpakking og vertskap skjønner man at det er krevende å lykkes.

Fast i troen på sin visjon har vinneren med entusiasme og ukuelig stå-på vilje over mange år, klart å engasjere sine kollegaer, andre reiselivsaktører og næringsliv forøvrig.  Engasjementet har også bredt seg ut over hele kysten av Nord-Norge, fordi vinneren har en helhjertet overbevisning om at regionalt samarbeid er nødvendig for å lykkes med store reiselivsplaner.

Konseptet som ble utviklet i samarbeid med flere andre destinasjoner har vist at vinneren er en dyktig relasjonsbygger, inspirator, leder og markedsfører. For å lykkes har det vært viktig å nå ut i verden til samarbeidspartnere, potensielle kunder og bransjeorganisasjoner. Det har vinneren på forbilledlig måte klart ved å være til stede på arenaer over hele verden, og gjentakende presentasjoner for målgruppene over flere år. Presentasjonene løfter frem alle destinasjonene i konseptet på en tillitsvekkende måte, noe som både har styrket innsalget og samarbeidet i Nord-Norge.

Gratulerer Henriette! 

Få de siste nyhetene fra NHO

Få de siste nyhetene fra NHO

Avmeldingen er mottatt!

Meld deg på ett oppsummert nyhetsbrev:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: