Fylkeskommunen skriver:
Det er nå tid for revisjon av veglister. Vi ber derfor om innspill fra NLF og NHO på strekninger som deres medlemmer ønsker skal tillates for modulvogntog 1 og 2.
Vi håper dere kan benytte dere av https://vegkart.atlas.vegvesen.no/#kartlag:geodata/@600000,7225000,3 og legger inn korrekt vegsystemreferanse på start og sluttpunkt.
Fylkeskommunens ønsker altså at vi skal bruke referansene fra vegkart.no. Fint med gateadresser i tillegg, navn på bedrifter som har nytte av dette samt en kort begrunnelse. Veglistene er også et godt hjelpemiddel: https://www.vegvesen.no/nn/koyretoy/yrkestransport/veglister-og-dispensasjoner/fylkes-og-kommunale-veger/
Vi sendte et eksempel til fylkeskommunen for å få bekreftet at vi gjør det riktig. Det ble godkjent for vurdering. Her er eksempelet:
Fra rv2
Vegsystemreferanser:
Fra kryss rv2/fv1992
FV1992 S1D1 m0
Til Gropavegen 6, 2210 Granli (fv1992)
3401 SV464 S1D1 m27
Gjelder en strekning på ca 3 kilometer til Benders Norge avd. Granli. Vegen er godkjent for tømmertransport. Bedriftens transportør har rute over hele Østlandet. Pga begrensningen i Kongsvinger, kan han ikke benytte modulvogntog. Det er en utfordrende sving, men tømmervogntogene har kunnet kjøre der
Har du spørsmål, ta kontakt med Stig Moen, fagkoordinator vegeierskap i Innlandet fylkeskommune; telefon: 951 35 665, E-post: stig.moen@innlandetfylke.no