Lager handlegater på nett med suksess

Publisert

Shopping Norge ved Pia Åhlen lager digitale handlegater for lokalt næringsliv

Shopping Norge ved Pia Åhlen lager digitale handlegater for lokalt næringsliv.

Shopping Norge lager digitale handlegater for sentrumsområder og kjøpesentre. Daglig leder Pia Åhlen tror dette er løsningen for folk som ønsker å handle hjemmefra men samtidig støtte det lokale næringslivet.

-Butikker har i lengre tid merket konkurransen fra nettbutikkene, og under koronakrisen er dette blitt enda mer aktuelt, sier Åhlen.

-Vi ser at mange butikker prøver å finne egne løsninger ved å selge på Facebook og tilby hjemkjøring. Noen starter også egne nettbutikker. Det å drive på nett og samtidig være synlig er en utfordring som ikke alle klarer på en-to-tre. Det er her vi kommer inn, sier Åhlen.

Et eksempel på et slikt shoppingdistrikt som Shopping.no har satt opp er Mysen Shopping. Dersom folk fra Mysen ønsker å handle uten å gå ut, men samtidig støtte det lokale næringslivet kan de handle på denne plattformen.

-Butikker, nettbutikker, restauranter og tjenesteytere kan samtidig på denne måten bli en del av et fellesskap. Vi hjelper våre kunder i gang med alt. Vi ser på kundens butikk og utvalget av varer og veileder vedkommende og kommer med forslag til hvilket utvalg de bør starte opp med. Vi gir råd om bilder, tekster og setter opp en egen butikkside, og så er butikken i gang, sier Åhlen.

Etter det kan butikken ta imot ordre, pakke og levere det til et pick up point i nærheten. Shopping.no samarbeider med Bring når det gjelder levering av varene.

-Å drive butikk i våre sentere skal være enkelt og gøy. Vi mener vi skaper nye muligheter for handelsnæringen, sier Åhlen.

Bedriften Shopping.no består av Pia Åhlen som har erfaring med markedsføring, salg og fra drift av nettbutikker i en årrekke. Sammen med henne jobber Gustav Øhman og Fredrik Tveraaen med it-løsningene.

Shopping.no har satt opp ikke bare digitale handlegater, men også tilsvarende for kjøpesentre, som dette i Harstad.