27. januar var GLP invitert til den norske ambassaden i Stockholm i forbindelse med 2030-sekretariatets årlige rapport om bærekraftige transportsystemer. 2030-sekretariatet velger hvert år ut et fokusland som de mener jobber godt med grønn omstilling. Årets fokusland ble Norge.