Den vanskelige samtalen
Å ta opp prestasjon, fravær eller uønsket atferd kan være krevende, men det trenger ikke bli en vond opplevelse. I dette kurset får du en trinn for trinn-metode som gjør deg trygg i forberedelser, gjennomføring og oppfølging, samtidig som du ivaretar både mennesket og virksomheten.
Dette lærer du
- Slik planlegger du samtalen, fra mål til agenda og dokumentasjon
- Formuleringer som skaper ro, tydelighet og fremdrift
- Vanlige fallgruver, og hvordan du styrer unna dem
- Hva som bør på plass dersom samtalen leder til drøftelses- eller forhandlingsmøte
Kurset ledes av
Advokat Kristin Slørdahl Hjort, NHO. Kristin veileder daglig ledere og HR i krevende personalsaker, og er kjent for en jordnær og handlingsorientert tilnærming. Hun har omfattende erfaring med både arbeidsrettslig rådgivning og ikke minst saker som må løses for domstolene i mekling eller ved hovedforhandling.
Direkte dialog
Underveis i kurset kan du stille spørsmål i chatten, og vi setter av tid til å besvare de mest relevante spørsmålene i plenum
Resultatet?
Du får en trygg og profesjonell måte å gjennomføre krevende samtaler på, med bedre sjanse for å skape bevegelse i riktig retning, og et godt resultat.
Målgruppe: Kurset passer for daglige ledere, HR-ledere og andre med personal- og beslutningsansvar i små og mellomstore virksomheter.
Har du spørsmål til kurset?
Kontakt oss på e-post: kurs@nho.no