Praktisk håndtering av personalsaker – unngå dyre feil!

Digitalt
Medlemspris NHO: 2 500 kr
Ordinær pris: 3 500 kr
Påmeldingsfrist:

Som leder møter du fra tid til annen ansatte som ikke fungerer. Dette kan være både kostbart for bedriften, og i tillegg påvirke arbeidsmiljøet negativt. Det er derfor viktig å ta tak i slike situasjoner tidlig. Riktig håndtert sparer du tid, penger og beholder gode relasjoner. Kurset er praktisk og uformelt – utviklet for ledere uten HR-bakgrunn.

Dette er kurset for deg som:

  • Håndterer personalsaker uten formell HR-utdanning
  • Ønsker trygghet i komplekse medarbeidersituasjoner
  • Vil unngå kostbare og tidkrevende feil


Dette lærer du i kurset:

  • Enkle tiltak for å forebygge konflikt
  • Håndtering av konflikter og vanskelige samtaler
  • Utforming og overlevering av skriftlig advarsel
  • Oppsigelse og avskjed – juridisk korrekt fremgangsmåte
  • Hvilken dokumentasjon som bør foreligge før bedriften kan gå videre til oppsigelse
  • Effektiv sykefraværsoppfølging

Kurset ledes av
Margrethe Brautaset, advokat i NHO Møre og Romsdal med flere års erfaring innen arbeidsrett og personalpolitikk. Hun bistår SMB med praktisk veiledning i saker innenfor arbeidsrett som eksempelvis personalsaker, sykefraværsproblematikk, ansettelser og arbeidstid – nå også i kursformat.


Resultatet?

Du får klare verktøy for å håndtere personalsaker effektivt, reduserer risiko og styrker arbeidsmiljøet.